Overzicht

Hoe schrijven leden in?

Je hebt alles mooi ingesteld in Stamhoofd, maar hoe schrijven leden nu precies in? Er zijn drie methodes:

  • Methode 1 (inschrijvingspagina) gebruik je best voor nieuwe leden
  • Methode 2 (e-mail) gebruik je best voor leden die al het systeem zitten
  • Methode 3 (zelf toevoegen) gebruik je best enkel voor uitzonderingen.

1. Via de inschrijvingspagina van jouw vereniging

Elke vereniging op Stamhoofd heeft een eigen unieke link naar hun persoonlijke inschrijvingspagina. Die link vind je terug via de instellingen > Jouw inschrijvingspagina.

Je kan op de website van jouw vereniging een knop toevoegen die naar deze link gaat. Je kan deze link ook delen op sociale media of via e-mail (maar voor e-mail gebruik je in sommige gevallen best optie 2).

šŸ’”
Je kan de link naar jouw inschrijvingspagina ook wijzigen. Meer info.
Dit is een voorbeeld van een inschrijvingspagina voor een fictieve vereniging (RuimteClub).

2. Uitnodiging via e-mail

Heb je al leden toegevoegd in Stamhoofd? Dan kan je hen ook uitnodigen om opnieuw in te schrijven, of in te schrijven voor een nieuwe activiteit.

  1. Selecteer de leden die je een e-mail wilt sturen.
  2. Klik op het e-mail icoontje bovenaan.
  3. Nu kan je een e-mail opstellen naar deze leden. Stamhoofd heeft al automatisch een knop toegevoegd aan jouw e-mail. Via die knop kunnen leden automatisch inloggen op de inschrijvingspagina van jullie vereniging en meteen inschrijven.
  4. Je kan de tekst op de knop wijzigen, verplaatsen of zelfs verwijderen uit jouw e-mail.
šŸ’”
Je gebruikt deze methode best altijd als je bestaande leden in het systeem hebt zitten.
Voorbeeld van hoe je een e-mail met uitnodiging kan opstellen in Stamhoofd.

Waarom deze methode gebruiken? Leden hoeven zelf niet meer na te denken met welk account ze moeten inloggen. Door op de knop te drukken wordt dat voor hen automatisch geregeld.

3. Zelf manueel leden toevoegen

Je kan zelf ook een lid manueel in het systeem toevoegen. Dit is een methode die we zelf niet echt aanraden, en enkel zouden aanbevelen als een lid er niet in slaagt om online in te schrijven (bv. moeilijkheden met werken met computer).

Waarom niet echt aan te bevelen? Je hebt het lid wel in het systeem toegevoegd, maar voor het lid zelf is het nu moeilijk om te weten met welk account ze kunnen inloggen om hun gegevens te wijzigen, hun inschrijving te verlengen of om bijvoorbeeld in te schrijven voor andere activiteiten. Om dat te voorkomen kan je wel optie 2 gebruiken om deze leden een e-mail te sturen en hen uit te nodigen om in te schrijven.

Je loopt wel altijd het risico dat leden die je manueel hebt toegevoegd zelf een nieuw account gaan aanmaken en hetzelfde lid eigenlijk een tweede keer zullen proberen in te schrijven.

  • Een nieuw lid toevoegen via (...) menu in een inschrijvingsgroep.
  • Een Excel met meerdere leden importeren. Dat kan via Instellingen > Leden importeren.
Via het (...) menu kan je een lid manueel toevoegen.