Overzicht

[Stripe] Onze documenten werden afgekeurd of zijn onvolledig, wat moeten we doen?

Je moet in dit geval andere geldige documentatie aanleveren via Instellingen → Betaalaccounts → Open Stripe Dashboard.

⚠️
Kijk heel goed alle voorwaarden hieronder na als jouw document eerder werd afgekeurd. Het zit soms in de kleine details, zoals een foute gemeente of postcode die niet overeenkomst met de gemeente die je in Stripe hebt ingegeven.
🚨
Kijk nog even na of je wel een websiteadres hebt ingevuld bij je vereniging en een adres bij elke bestuurder. Zoek er goed naar, soms zit dit verborgen. Deze info is verplicht maar Stripe vraagt het soms niet na. Als je dit niet invult zal Bancontact of iDEAL niet geactiveerd kunnen worden.

Kies uit één van de volgende aanvaarde documenten:

  • De statuten van jullie vereniging (heb je die niet als feitelijke vereniging? Stel er dan één op aan de hand van onze template hieronder)
  • Een uittreksel uit het KBO (enkel voor VZW's)
  • Bewijs van Btw-registratie (enkel voor VZW's)
  • Een kopie van publicatie in de Bijlagen tot het Belgisch Staatsblad (enkel voor VZW's)

Geen (recente) statuten? Gebruik onze template voor feitelijke verenigingen!

Heb je geen statuten opgesteld, of kan je ze niet meer vinden? Gebruik dan onze template om snel nieuwe statuten op te stellen die je kan gebruiken voor Stripe. Deze worden door Stripe geaccepteerd. Het is oké om nieuwe statuten op te stellen als je bestaande statuten verouderd zijn.

Download het onderstaande bestand, of kopieer het uit Google Docs

Vul de naam, adres, doel en datum invullen, en zet jullie namen en handtekening op het document (= zelfde bestuurders als je in Stripe ingeeft).

Het is héél belangrijk dat de volgende gegevens goed leesbaar aanwezig zijn op het document:

  • Jullie ondernemingsnummer (enkel voor VZW's)
  • De naam van jullie vereniging, exact zoals je die in Stripe hebt ingegeven
  • Het adres van jullie vereniging (straat, nummer, postcode, gemeente en land, in die volgorde), ook exact hetzelfde zoals je die in Stripe hebt ingegeven

Als dit niet werkt (bekijk het zelf eerst even vanuit een kritische blik, je bespaart jezelf heel wat tijd daarmee), neem dan even contact met ons op via hallo@stamhoofd.be, zet de documenten die werden afgekeurd in bijlage zodat we ze zelf ook kunnen nakijken. We hebben sowieso geen magische toverstaf, en kunnen jullie account zelf niet deblokkeren, dit ligt volledig in de handen van Stripe, aangezien zij aan heel strenge wetgeving moeten voldoen. We kunnen je uiteraard wel verder helpen bij problemen.

Waar uploaden?

Ga naar Instellingen → Betaalaccounts → Open Stripe Dashboard. Volg vervolgens de stappen op deze pagina: Waar kan ik onze gegevens wijzigen?

Niet gevonden wat je zocht?

Je helpt jezelf het snelst door eerst te kijken of het antwoord op jouw vraag in de documentatie staat. Staat het er niet tussen, dan kan je contact opnemen via hallo@stamhoofd.be.