Overzicht

Bankrekening automatische betalingen wijzigen

⚠️
Draai nooit een automatische betaling terug. De bank rekent hiervoor aanzienlijke kosten die we bij een niet-terechte terugdraaing (bv. betaling met een persoonlijke rekening in plaats van de rekening van de vereniging zelf) moeten doorrekenen. Je kan ons altijd contacteren via hallo@stamhoofd.be als je vragen hebt over een betaling, en we zijn daar altijd zeer schappelijk in — bv. als je per ongeluk het foute pakket hebt aangekocht betalen we dat gewoon terug.

In sommige gevallen zal Stamhoofd automatisch bepaalde zaken in rekening brengen. We doen dit nooit zonder vooraf toestemming te vragen bij de aankoop. Bijvoorbeeld als er extra leden inschrijven bovenop het aantal leden dat je al had aangekocht, of voor de transactiekosten van online betalingen (enkel bij Buckaroo). Je ontvangt bovendien altijd een e-mail als zulke afrekeningen plaatsvinden.

Hiervoor gebruiken we altijd het rekeningsnummer die je hebt ingesteld als standaard betaalmethode (of de rekening die je gebruikte voor je eerste betaling). Je kan deze rekening wijzigen:

  • Ga in het Stamhoofd menu naar Boekhouding
  • Klik op 'Facturen en betaalinstellingen'
  • Kies voor 'Wijzig standaard betaalmethode'. Kies vervolgens om een nieuwe rekening te koppelen of te wijzigen naar één van de reeds bestaande rekeningen. Voor nieuwe rekeningen moeten we minstens 2 cent in rekening brengen, anders kunnen we de nieuwe rekening niet verifiëren.

Niet gevonden wat je zocht?

Je helpt jezelf het snelst door eerst te kijken of het antwoord op jouw vraag in de documentatie staat. Staat het er niet tussen, dan kan je contact opnemen via hallo@stamhoofd.be.