Kwaliteit voor een eerlijke prijs

Stamhoofd wil digitalisatie toegankelijk en betaalbaar maken voor verenigingen. Daarnaast willen we garanderen dat de software lang kan blijven bestaan: we zijn niet gratis, maar bieden kwaliteit voor een erg lage prijs. Al onze prijzen zijn bovendien zonder commissies en zonder verborgen kosten (zie volledige opsomming op deze pagina). Je kan Stamhoofd altijd gratis uitproberen zonder dat je jouw betaalgegevens moet ingeven - tot je beslist dat je het wilt aankopen.

💡
Deze prijzen zijn voor verenigingen en scholen (VZW of feitelijke vereniging). Bedrijven en openbare besturen kunnen een prijs op maat aanvragen via hallo@stamhoofd.be

Webshops, tickets, geldinzameling en openbare inschrijvingen

Het webshop systeem kan gebruikt worden voor gewone webshops, ticketverkopen, crowdfundings en inschrijvingen voor openbare evenementen.

Starter

€ 39

éénmalig

geldig voor 2 maanden, excl. BTW

Goed om Stamhoofd eens uit te proberen voor één evenement, of als je maar één evenement per jaar organiseert.

  • Webshops
  • Ticketverkoop
  • Openbaar inschrijfformulier
  • 0% commissie
  • Lage transactiekosten
  • Onbeperkt aantal beheerders
  • Op maat van verenigingen

Jaarlijks

€ 59

per jaar

tot 10 webshops, excl. 21% BTW

Organiseer met dit pakket tot 10 webshops, evenementen of ticketverkopen.

  • Alles van ‘Starter’
  • Tot 10 verkooppagina's
  • Verkopen/scannen gedurende meer dan 2 maand

Ledenadministratie

Wil je leden beheren via Stamhoofd, dan kan je het ledenadministratiesysteem gebruiken in plaats van webshops. Het ledenadministratie gedeelte staat los van het webshop gedeelte en kan je dus los van elkaar aankopen. Dit omvat een eigen ledenportaal (waarop leden kunnen inschrijven, documenten raadplegen en gegevens beheren) en de mogelijkheid om leden toe te voegen en te beheren via Stamhoofd (meer info).

Ledenadministratie

€ 0,5

per lid, per jaar

minimaal €59 per jaar, excl. 21% BTW

Inschrijvingen verzamelen en beheren.

  • Eigen ledenportaal
  • Leden beheren en inschrijven
  • Onbeperkt aantal beheerders
  • Attesten voor leden aanmaken
  • Wachtlijsten
  • 0% commissie op lidgeld
  • Op maat van verenigingen

Met welke kosten moet ik nog rekening houden?

BTW

Verenigingen die niet BTW plichtig zijn, zullen de 21% BTW niet kunnen terugvorderen van de belastingen. We tonen de prijzen altijd zonder BTW, tenzij expliciet vermeld dat het inclusief is (bv. bij het afrekenen).


Lage transactiekosten

Kies je niet voor betalingen met overschrijving of ter plaatse betalen, dan moet je rekening houden met een transactiekost. Dit betaal je aan de betaalprovider. In tegenstelling tot andere platformen voegen we geen verborgen commissie toe aan transactiekosten. We onderhandelden zelfs lagere transactiekosten voor jullie bij onze betaalprovider. De hogere prijzen die je op de site van een betaalprovider kan terugvinden zijn hier dus niet van toepassing. De prijzen die hieronder staan zijn dus all-in, er komen geen extra transactiekosten of commissies meer bij.

Je kan zelf ook administratiekosten per bestelling doorrekenen aan bestellers of leden indien je deze kost wilt compenseren.

Ter plaatse betalen
Gratis (betaling loopt niet via Stamhoofd)
Overschrijving
Gratis
Payconiq by Bancontact
€ 0,20*
Bancontact
€ 0,24 + 0,2%* (= € 0,26 op een betaling van € 10,00)
iDEAL
€ 0,21 + 0,2%* (= € 0,23 op een betaling van € 10,00)
Creditcard
€ 0,25 + 1,5%* (= € 0,40 op een betaling van € 10,00)
Apple Pay
Zelfde als creditcard
Google Pay
Zelfde als creditcard

*Alle prijzen zijn exclusief BTW. Het procentuele gedeelte wordt afgerond tot minstens één cent.


Geen commissies

Wat je verdient met Stamhoofd blijft van jou, we nemen daar geen procent op. En er zijn geen andere verborgen kosten.

Veel gestelde vragen

Hoe werkt de afrekening als er leden bij komen?

De ledenadministratie werkt eigenlijk met een aantal plaatsen die je koopt, dat is het maximum aantal leden dat tegelijk kunnen zijn ingeschreven. Jaarlijks koop je minimaal 118 plaatsen (59 euro). Zodra het totale aantal leden op een bepaald moment hoger wordt, zullen automatisch extra plaatsen gekocht worden (aan 50 cent in het begin van het jaar, maar die prijs begint te dalen na de 3e maand tot 0 euro op de dag dat het pakket vervalt). Dus als je na een activiteit of werkjaar iedereen terug uitschrijft (dat hoef je niet manueel te doen, dat gaat automatisch als je een nieuwe inschrijvingsperiode start of de activiteiten verwijdert), dan krijg je opeens al die plaatsen terug. Een lid dat is ingeschreven voor meerdere groepen telt maar als één plaats. Als in een nieuw werkjaar dan nieuwe of dezelfde leden inschrijven, moet je pas extra plaatsen kopen als het totale aantal stijgt. De plaatsen blijven geldig tot één jaar nadat je het pakket hebt gekocht.

Waarom 10 webshops? Zoveel heb ik er niet nodig.

Ons doel is om verenigingen te digitaliseren, daarom willen we niet dat een vereniging voor elke verkoop moet nadenken of het opweegt om te investeren in een webshop. We vinden dat als je al één grote verkoop in een jaar hebt, je dan ook meteen dat hele jaar die webshops zou moeten kunnen gebruiken voor kleinere verkopen. Tien is een limiet zodat je er niet over zou moeten nadenken.

Zijn online betalingen uit te schakelen?

Ja, je kiest zelf welke betaalmethodes je accepteert: Payconiq, overschrijvingen, Bancontact, kredietkaart en/of iDEAL

Hoe werkt de gratis proefperiode?

Je kan de ledenadministratie gratis uittesten zolang je wilt, maar je moet deze om de 14 dagen verlengen. De proefperiode eindigt automatisch zonder dat iets zal worden aangerekend.

Ik wil een functie voorstellen

We hebben een handige tool waarmee je ideeën kan insturen. Daarop kunnen andere verenigingen en scholen ook stemmen op jouw idee. Hier kan je jouw idee insturen.

Probeer het eens uit.

Registreer jouw vereniging via de website en probeer alles rustig uit. Je hoeft nog niet te betalen en we hebben nog geen betaalgegevens nodig. Je koopt het systeem enkel aan als je overtuigd bent.